
Höstlov och yngsta åkte till bästisen för att sova över, medan vår andra skolungdom entusiastiskt och högljutt spelade med kompisen hela kvällen. Jag tryckte i öronproppar när jag skulle sova, och tänkte på det som är viktigt på riktigt när det gäller vänner: Att de finns❤️För vi har i perioder även upplevt motsatsen.

Apropå vänner, så kom makens och mina bästa i lördags kväll. Det gör väl inget om jag ligger i soffan, sa en av dem som hade ont i ryggen. Såklart inte, sa jag, vi kan vara oss själva med varandra. Det har jag sagt till mamma, tillade jag sedan, så det måste stämma. Då sträckte vännen nöjt ut sig och vi kollade på filmen Världens värsta människa. I mina ögon en otroligt oskyldig sådan, en ung kvinna som bara velade lite. Till detta åt vi bullar och drack kaffe, vin och te. Eller, ingen drack allt av detta, men alla drack något.

Höstlov, men de första gastarna ringde på redan i lördags. Därefter garderade vi oss med franska kolor och en stor Haribopåse, som alla (inte jag, tänk tänder) går och smaskar på. Så osaliga andar får nog skynda sig att ringa på innan allt är uppätet. Jag drar mig till minnes när yngsta med kompisar flitigt vandrade byn runt och sa Bus eller Godis för några år sedan. Tills vår tålmodige och snälla granne sa att nu får det minsann räcka…

Höstlov och höstlöv och jag skriver på mitt manus. Går igenom det med lektörens feedback i åtanke, funderar och korrigerar. Det är mörka och spännande tider, på många vis…










































