Trogna läsare av denna blogg kanske minns att jag stolt basunerade ut att jag börjat träna för en månad sedan. Och hur har det gått då?

Inget vidare det sista, är det krassa svaret. Jag har ju länge haft problem med värk i höger arm, men eftersom den blivit bättre vågade jag tänka, och starta med träning. Vågade (väldigt lätta) hantlar och lite armhävningar på knäna. Vågade ta i mer, friskt vågat, hälften vunnet. Och fick dubbelt så mycket värk, upptäckte jag…Då en förkylning även slog till i förrgår har jag gett upp. För tillfället. Redan nästa vecka har jag en tid på Active Rehab. Om så styrketräningen ska förvandlas till sjukgymnastik för arm och höft får det väl bli så ett tag, nu ska jag ta hand om mig kroppsligt💪
För tillfället handlar det dock bara om att ta det lugnt. Misstänker att jag fått förkylningen från liten brorsdotter i Stockholm❤️Vaknade häromnatten och näsan rann som en kran…
Nu hörs en glad röst i hallen, äldsta dottern gör entré. Knappt hade hennes förra förhållande tagit slut, innan det var dags för date…Unga hjärtan🙏Å andra sidan minns jag att man kunde vara riktigt hjärtekrossad…

Äldste sonen gör en annan resa, bokstavligt talat, han mellanlandar just nu i Amsterdam, på väg till Irland med två vänner.
Jag både gläder och oroar mig, kanske typiskt för lite äldre hjärtan…Men mest glädje, han har sett fram emot detta så länge.
Apropå hjärtan, snart blir det vuxentid med maken! Hemmagjord pizza framför en serie.
Yngsta dottern ska ha myskväll med sig själv, har hon sagt. Ingen dum idé, det heller, det är fint att trivas i sitt eget sällskap.

Mycket om ❤️ i detta inlägg. Du som blir intresserad när jag nämner healing av (det känslomässiga) hjärtat är varmt välkommen att läsa mer på min andliga hemsida här:
Hem



























