Grönt är skönt

Jag tänker att jag ska blogga oftare, men har inte riktigt fått till det. Eller, för att vara ärlig så bloggar jag flera gånger i veckan, men på mina båda andliga.

Utöver det är det inlägg på Instagram , så sammanfattningsvis med mail och annat skriver jag nog nästan lika mycket som när jag bar på författardrömmar,

Ingen brist på inlägg här inte…

Det gör mig helt enkelt lycklig att skriva, därav min ambition att posta här oftare, som jag gjorde förut. Men dagarna går så fort och som om inte det räcker lyckades jag klämma in ännu en förkylning veckan som var. Suck!

Men nu är jag frisk igen, och förresten är det roligare att berätta om annat som gör mig glad. Som dessa🔽

Isa och Hampus äter päron

Och ännu mer päron, i vår trädgård

Grönt är skönt även inomhus🙏

Och även på Instagram om man frågar mig. Grönt är min färg, helt enkelt💚God natt från mig

Dagar i september

Trötthet är ett tema i mitt liv för tillfället, tyvärr. Det är väl den där förbaskat elaka halsflussen jag hade. Och yngste sonen, som varit sjuk så mycket i somras, blev sjuk i fredags igen.

Sol och förkylningar kommer och går hos oss, liksom som hos många andra…

Som tur är verkar det ha gett med sig, och i dag kommer han i väg till skolan.

Min yngsta vill bli sjuk, skolmotståndet är ofta stort. Så plågsamt! Men det finns också bra dagar, med lek och skratt hela eftermiddagarna och som i söndags, ett lyckat kalas hon gick på.

Äldste sonen bara jobbar nuförtiden, och äldsta dottern har börjat tredje året på gymnasiet! Det var först i gymnasiet hon började tycka om skolan, och det är trösterikt för oss att tänka på nu när vi kämpar med lillasyster.

På fredag ska jag på firmafest för första gången på länge! Jag hade medarbetarsamtal med chefen förra veckan, och fick så fina lovord! Det betydde MYCKET.

Och även om jag saknar det ställe jag var på förut, så trivs jag på det demensboende jag hamnat på i stället. Och de med mig, tydligen☺️Mina arbetskamrater som ryckt in för mig de veckor jag var sjuk sa att både boende och personal frågat efter mig ungefär 117 gånger. Personalen tycker att jag är trygg och fin med de boende, och de boende såg glada ut när jag kom tillbaka i torsdags. Det värmde ända in i själen.

Jag har alltid tyckt om hösten, till och med efter denna sommar välkomnar jag den🍁

Och så tycker jag så mycket om mitt företag. Där jag f.ö. har projektet Snälla September hela månaden ut. Vilket innebär blogginlägg med fokus på att ta hand om kropp och själ, fina erbjudanden på mina tjänster, och en och annan utlottning.

(Just nu finns det dock inga erbjudanden, men det kommer på lördag igen) Varmt välkommen att kika in om andan faller på

http://healingnaradig.com/

Önskar dig en fin fortsatt vecka🤗

En typ vanlig dag hos mig

Mina dagar brukar se lite olika ut, men här kommer en sammanfattning av gårdagen:

Denna måndag börjar med att storhandla, kylskåpet var nästan tomt i går. Eftersom yngsta är lite snorig på morgonen och väljer att stanna hemma från skolan, följer hon med. (Hon är lite rädd för att vara ensam hemma).

Världsfrånvänt tycker en del, men för mig är healing, energier och kontakt uppåt en högst påtaglig del av min verklighet numera❤️‍🔥

9.40: Väl hemma tar jag snabbt hand om varorna, för att sedan gå ner i mitt (helande) källarrum. Det är nämligen dags för chakrabalansering på distans med en klient!

11.15 Efter en healing brukar jag känna mig både påfylld och tömd på energi samtidigt, svårt att förklara. Att göra något praktiskt direkt efter är ett bra sätt att ”komma tillbaka” igen, så jag sätter på en tvätt innan jag går upp till yngsta som tyckte att jag var borta väldigt länge…

Det är mysigt att titta på TV med barnen, med äldste sonen är det just nu Twin Peaks

Vi gör lunch tillsammans, och tittar sedan på den tyska detektivserien ”Pepparkornen”.

Kl 13-15 Jag sover, och när jag vaknar efter en timme mediterar jag nästan lika länge. Jag är fortfarande tröttare än vanligt efter min aggressiva halsfluss för några veckor sedan.

Kl. 15.30-17.30 Dessa eftermiddagstimmar försvinner ofta i lite allt möjligt. Denna måndag bestämmer jag mig för att baka frallor. Sedan hänger jag upp tvätt, sätter på en diskmaskin, svarar på några mail, försöker ringa äldsta dottern som är på klassresa i två dagar(!) och umgås med min yngsta av och till.

Sötnos fick inga vidare betyg, hon krånglade mest under sin lektion

Hon har kaninskola ute i trädgården, och rapporterar väldigt varierande betyg vad gäller hopp och spring. Maken som jobbar natt kommer upp, och sönerna från jobb och skola hem.

17.30-18.00 Skriver ett andligt inlägg med fokus på erbjudanden jag har just nu, och publicerar dem på två av mina bloggar.

Du hittar min hemsida med blogg här:

Hem

18.00-18.30 Återkopplingssamtal med klient som fick Hjärtmuren borttagen med hjälp av Emotion Code®️ i våras. (Förstår om du inte förstår dessa begrepp, blir du nyfiken kan du läsa mer under fliken med samma namn på hemsidan). Hur som helst är denna typ av samtal nästan alltid väldigt bekräftande, både för mig och klienten. Jag får höra att det arbetet vi gjorde i våras har hjälpt henne så mycket, och blir rörd🙏

Marknadsföring på sociala medier är roligt, men tar tid (Här ur inlägg på Instagram)

18.30-19.30 Jag har glömt att äta! Plötsligt känner jag att jag är jättehungrig, och glufsar i mig nybakta frallor som maken skjutsat in och ut ur ugnen. Resten av familjen gör samma sak, så trots att jag gjorde 30 frallor tror jag att de kommer vara borta i morgon😅

Det var inte många frallor kvar i morse…

Hänger ytterligare lite tvätt, får tag på äldsta dottern som har det bra(!) och ser till att skoltrötta kaniner får mat. Tjatar på yngsta att hon ska göra sina läxor, maken hjälper henne att komma igång

19.30-20.30 Promenad med äldste sonen, har inte hunnit vara ute i dag. Skog, blekblå himmel, svalt. Skönt!

21.00 I säng med te och en bra bok! Så som varje dag borde avslutas om man frågar mig. Och tidig sänggång, jag är ingen kvällsmänniska. Men vaknar ofta mellan 05.00- 05.30.

Så avkopplande

Och det var en dag hos mig det. Stort och varmt Tack till dig som läste❤️

Snälla september!

Klockan är 05:59 när jag börjar skriva detta inlägg, sitter uppkrupen i soffan med ett tänt ljus och kaffe. Sa nyss hejdå till äldsta dottern som gick ut i en mörk morgon, beväpnad med ett paraply. Kanske ska hon på nollning på gymnasiet i kväll.

Fast om jag inte orkar så går jag inte, avslutade hon. (En hönsmammas tysta bön är att det blir så).

Veckan har varit ganska lugn. Den har innehållit mer promenader än förra, eftersom jag nu mår bättre.

Skogsvandringar i både sol och regn. Den har innehållit en del praktiskt, så som det brukar vara när skolan kommit igång; anteckna tider för föräldramöten och köpa gympaskor. Men jag har även hittat (läs skapat) tid för mig. Försvunnit i en otroligt bra bok🔽

Läs, om du gillar deckare!

Och, här kommer vi in på (den snälla) rubriken; Omsorg för DIG! Hur har du det på den fronten? Visst är vi otroligt många som skulle behöva träna på det? Det är en av anledningarna till att jag i morgon startar upp Snälla September på min andra blogg och tillika hemsida som är knuten till mitt företag Healing Nära Dig.

Hela månaden kommer varierande blogginlägg på temat att ta hand om sig själv. Det är för det mesta inga stora saker, utan enkla tips som passar även dig som inte har mycket ork över när vardagen satt igång med full kraft.

Och eftersom det är många som får hålla hårt i plånboken bjuds det också på fina erbjudanden, samt en och annan utlottning.

Det måste inte vara så här flummigt att bjuda in andligheten i ditt liv😉

Är du nyfiken på andlighet och på healing, eller redan väl bekant med det? Jag vill poängtera att andlighet inte på något vis måste betyda att man tillber osynliga guider, och mediterar med kristaller i handen. (Även om det är precis vad jag gör;)

Andlighet är kort och gott att att ha uppfattningen att vi inte bara är vår fysiska kropp, utan har en själ, och hålla dörren öppen för att vi möjligtvis inte förstår allt, men att även det vi inte kan greppa kan finnas där. Att vara andlig handlar om att se kärleken som en oändlig kraft och tillgång, och att försöka vara så snäll som möjligt, både mot sig själv och andra. Något de flesta redan gör, så kanske är du mer andlig än du tror?

På min hemsida som du länkas till nedan är hur som helst min förhoppning att de flesta ska finna något de tycker om. Kanske på bloggen, eller under någon av alla flikar i menyn som innehåller såväl spännande fakta om healing och forskning, som information om vårt chakrasystem, och beskrivning av mina olika tjänster.

Hem

Jag önskar dig en jättefin fredag och helg. Där du oavsett vad du tror på eller var du befinner dig i livet är juste mot dig själv❤️

På väg tillbaka

Nu börjar jag äntligen känna igen mig själv igen, även om jag fortfarande får ta det lugnt.

Det var som sagt en aggressiv halsfluss som efter några onda dagar slutade med både medel mot illamående och antibiotika intravenöst på akuten. Ett drama som följts av en enorm trötthet, och känningar av gamla utmattningssymptom.

Har läst mer än vanligt, Louise Penny är en favorit

Därför har den sista veckan handlat mycket om att vila, men även om att bli påmind. Påmind om hur långt jag kommit sedan sommaren 2018 då jag fick diagnosen, och sedan tillbringade några månader i sängen, sjukskriven. Och sedan fortsatte att vara sjukskriven ett bra tag till…

Naturen är bäst på att läka💚

Hur jag mödosamt och långsamt hittade tillbaka till lite ork, till energi som räckte mer än några timmar, till ett liv jag ville ha.

Mitt i allt är jag så tacksam att jag förstod att jag inte skulle tillbaka till det gamla, utan var tvungen att skapa något nytt. En tillvaro som inte bestod av att prestera 150% varje dag, att allt oftare vara yr och glömsk med hjärtklappning, och återkommande infektioner.

Halvåret innan jag föll ihop hade varit extra hektiskt, jag hade debuterat med min thriller Skuggvinter, signerat en hel del i butiker, upptäckt att jag var duktig på marknadsföring och så gott som sålt slut alla böcker.

Här på Borås Bokmässa, våren 2018

När utmattningen kom visste jag inte att den dröm jag precis uppnått, att bli författare, skulle bytas ut mot en ännu starkare passion.

Jag har varit troende och försökt leva andligt sedan jag var trettio, men månaderna i sängen väckte upp mina förmågor (förmågor vi alla har om vi är intresserade av att aktivera dem) på ett sätt som jag aldrig tidigare varit med om…

När jag förra veckan laddade in och sorterade bilder i datorn blev jag påmind om så många saker.

Bl. a. att det bara är 2 1/2 år sedan jag gick min första andliga utbildning och blev diplomerad healingterapeut. I dag är jag även certifierad Emotion Code®️ practitioner, och Soul Realignment®️ practitioner.

Det sista halvåret har jag ofta haft en kö av bokningar och t.o.m. fått säga nej ibland, då jag inte hunnit med. Tänk om jag vetat det när jag startade mitt lilla företag i januari förra året!

Sammanfattningsvis är det bra att bli påmind. Min utmattning var verkligen en dold välsignelse, även om jag naturligtvis inte såg det då. Det var ju den som ledde mig hit, och i dag gör jag precis det jag vill göra🙏

Och inte att förglömma; det var healing, tillsammans med hjälp av psykolog, insikter, och nya vanor som gjorde mig hel! Även om jag självklart fortfarande har sådant jag behöver lära mig, och sådant som behöver läka, hade jag aldrig stått där jag är i dag utan hjälp av healing.

Finns våra älskade på andra sidan, finns Gud, änglar och guider? För mig är det ingen fråga

Här vill jag poängtera att för mig innefattar healing hjälp från de osynliga varelser som alltid omger oss (vare sig vi tror på dem eller inte).

Om du är nyfiken på healing, vad det är och vad det kan hjälpa till med, hur det går till och hur det kan kännas, kan du läsa om det och så mycket mer på min hemsida som du länkas till här🔽

Hem

Om du funderar på att prova lönar det sig extra mycket med start nu på lördag (2 sep).

Då startar jag nämligen upp Snälla September, vilket innebär en månad av blogginlägg som kommer handla om hur du kan ta hand om dig själv, en och annan utlottning av healing eller vägledning, andliga kortlekar och stenar, samt fina erbjudanden på en del av mina tjänster. Missa inte om du är intresserad av andlighet!

Kortlekar och stenar jag kommer ge bort (mottagaren betalar bara för frakt)

Med den uppmaningen avslutar jag detta inlägg. Tror att det blir en liten promenad innan lunch, ser ut att vara uppehåll just nu. Stort och varmt tack till dig som läste ända hit, och varmt välkommen att följa mig här, eller kika in på min andliga hemsida❤️

Tillfrisknar sakta…

Det hoppas jag åtminstone att jag gör, även om det är segt. Jag är så trött. Den aggressiva halsflussen och turerna med yngste sonen som också haft otur vad gäller infektioner i sommar, har tagit på krafterna. Och innan dess var det badklådan och sömnbristen…

Bad som blev klåda…

En välsignelse är att fina svärmor precis besökt oss en vecka, och hjälpte oss att hålla ordning hemma medan vi var som sjukast. Kanske inte en välsignelse för henne dock🙈

Men i kölvattnet av alltihop har det även hänt bra saker! En av dessa är att jag, i brist på fysisk ork har letat upp bilder i datorn från 2021 och framåt, valt ut och beställt till familjealbumen.

Häromdagen, på köksbordet

Hela FEM familjealbum, eftersom jag dels gör vårt gemensamma, men också separata album för varje barn som de ska få med sig när de flyttar hemifrån (och förhoppningsvis titta i emellanåt).

Eftersom jag större delen av mitt liv älskat att dokumentera verkligheten som den är, i dagbok och bilder (fast numera är bloggen min dagbok) är det nu fotografier av alla sorter vi väntar på.

Covid-jul, och födelsedagar med jordgubbstårta på altanen. Vardagskvällar i soffan, och kompisar på studsmattan. Kaniner som springer i snön, förtrollande vackra skogspromenader och sommartokiga kusiner. Är så glad att jag äntligen har dessa bilder, och andra på g⬇️

Jo, men julen 2020 var ju kul. Alla skulle hålla avstånd och ja, ni minns säkert. Ingen snö som förskönade det hela heller, tyvärr.
Men här var det snö, och kallt❄️

Vårprakt 2023
Men visst är det ändå vardagsbilder som säger mest? Som ovan, vårt ständigt ockuperade badrum😍Av EN person

Och i detta nu skapas nya minnen av äldste sonen! Som åkte till Italien och havet, och min syster med familj, i går. Vi andra får nöja oss med skolstart, antibiotika och som tur är, lite sol. Kram❤️

Ack, vilken vecka…

I måndags vaknade jag med stark huvudvärk, yrsel och illamående. Förvånad mitt i allt, kan inte minnas när jag mådde illa sist.

En timme senare började jag kräkas intensivt och för att göra en kort historia ännu kortare hamnade jag på akuten.

Efter fem timmar och alla möjliga prover, samt kopplad till EKG, och ytterligare kräkningar så fort jag rörde mig, visade det sig vara streptokocker i form av halsfluss!!

Tydligen kan man få sådana symptom även om det inte är så vanligt. Några timmar efter att ha fått antibiotika och medel mot illamående direkt i blodet mådde jag dock annorlunda och kunde åka hem!

Så tacksam över att det inte var värre🙏Tyvärr har veckan bjudit på mer drama, för yngste sonen fick också söka akut för svåra magsmärtor. Man hittade inget även om ytterligare prover ska lämnas, och nu har det onda äntligen gett med sig. En ofantlig lättnad även där🙏

Så lätt det är att ta allt för mycket för givet alltför ofta

Inget ont som inte har nåt gott med sig heter det ju, och det är så sant. Känner mig otroligt välsignad som är så frisk som jag är, med en snäll kropp och en (ganska) snäll familj att komma hem till😉

För att inte tala om att ha förhållandevis friska barn! Och en snäll mamma som lånat böcker åt mig.

Efter en paus från sängen är det nu åter dags att krypa ner. Med ovan fotade goda (läs onda) sällskap…

KRAM till dig som läste, vem du än är, ta hand om dig och de du har runt dig❤️

Ett axplock av ute och inne

Det har ändå varit en del uppehåll de sista dagarna, även om gårdagen var katastrofal. Men, men, innan dess…

Sötnos var nog lite förvånad över att äntligen få komma ut!

Kaniner ska helst inte bli genomblöta, därför har det varit snålt med häng i hagen. Så de blev otroligt pigga och nyfikna när de väl kom ut☺️

Brorsan Domingo spanade in omgivningarna ordentligt även han
Och syrran tog med yngsta och plockade blåbär en dag då det inte öste ner!

Men om vi ska vara ärliga har det ju regnat väldigt mycket. Vi har haft en del pingisturneringar hemma

När man väl börjat är det svårt att sluta! Likadant med denna utmärkta bok av en av mina favoritförfattare🔽

Och så har jag gjort en kortläggning åt syrran.

Jobbar man med healing så gör man😉

Tillhör du dem som intresserad av healing eller vägledning har jag en hemsida.

Där kan du givetvis läsa utförliga beskrivningar av mina tjänster, men även ta del av spännande fakta om healing (eller om mig), se mina omdömen, fördjupa dig i chakrasystemet, eller varför inte kolla in min andliga blogg?

Jag har några utbildningar i bagaget t. ex. som Emotion Code®️ practitioner. Läs mer på hemsidan du länkas till nedan om du blir nyfiken på vad det innebär

Eftersom jag lämnat semestern bakom mig går det åter att boka, även om jag har lite snålt med tider i augusti. (September blir bättre) Du hittar hemsidan här🔽

Hem

Ta hand om dig och regna inte bort🙏😉

Två dagar!

I förrgår checkade jag och maken in på hotell, och nu checkar vi ut.

Två dygn som bestått av…nåväl, inte överdrivet mycket vila kanske, för vi behövde verkligen umgås❤️

Och äta, och mysa

Som grädde på moset hann vi också arbeta lite med min hemsida. Du som är intresserad av healing är varmt välkommen att titta in här🔽

Hem

Ta hand om dig och hör av dig om du vill🤗

Halvfullt eller halvtomt?

Det här blir nog en fortsättning på förra inlägget, där jag inte riktigt orkade vara positiv. För det orkar jag fortfarande inte.

När något jobbigt händer brukar jag tänka det är i alla fall ingen i familjen som fått en cancerdiagnos”. Det räcker ganska långt. Men just nu är går både kraft och livslust på sparlåga, och då är det dom riktigt trista tankarna och känslorna som tar över…Jag ska inte skriva jättemycket om det, men alla som har erfarenhet av livets hårda skola, och det finns väl ingen som levt ett tag som inte har det, skulle säkert känna igen sig.

Vad är det för mening med allt, och jag känner mig ensam och jag orkar inte, och jag är eländig som gnäller…

När jag ändå är inne på gnäll-spåret: Titta på den här fina vyn utanför jobbet! Nej, det är inte en sjö eller ett vattendrag, som man kanske kan luras att tro någon sekund eller två, det är en parkering, lömskt kamouflerad av regn.

Man blir ju fan helt galen av det här vädret. Häromdagen tog jag med yngsta till stan, och vi fick sitta i bilen och vänta en bra stund innan vi vågade oss ut, för det hällregnade naturligtvis och paraply hjälper inte mot dessa skurar.

Lägg till avlusning två, jo, för hela eländet måste ju göras om efter sju dagar, en till med feber och ont i halsen och så lite familjekonflikter. Tur ändå, nu när jag tänker på det, att jag avstod från semester detta år. Det blir det enda positiva jag inflikar denna kväll där solen konstigt nog tagit sig fram, ser jag nu. Ett gladare inlägg kommer förhoppningsvis en annan dag. Tack till dig som orkade läsa ända hit❤️Kram!