Ont, gott och blandat

Våren har finurliga sätt att dyka upp lite överallt, tydligen. Som här, när den tagit sig in.

Värmen hittar in i själen, och ljuset gör allt utomhus hoppfullt.

Men så kom årsdagen för din död, pappa och jag blev så ledsen. Och sedan hände en annan sak, och jag fick sådan ångest att jag legat vaken halva natten. Det var en lättnad att gå upp.

Inget skrivande i dag, jag är alldeles för ofokuserad, i stället hushållssysslor. Efter städning och brödbak blev det promenad under klarblå himmel, och jag tänkte allt ska nog ordna sig ändå. Fast inte med pappa…

Nu bloggar jag, i sällskap med en liten kopp kaffe, och väntar på att ugnen ska bli varm, så att jag kan sätta in brödet. Hoppas att jag inte somnar medan jag duschar, men att jag sedan, efter en lunch ska få vila utan besvärande symptom. Och så hoppas jag verkligen att du har en bättre dag än jag;) Kram!

12 reaktioner till “Ont, gott och blandat”

  1. Följer dig! Känner med och för dig! Tidsuret tickar vidare för dig, men för din älskade pappa har det stannat! Låt Tidsuret för dig och din fina familj ticka vidare…..????

    Skickat från Outlook för iOShttps://aka.ms/o0ukef ________________________________

    Gillad av 1 person

    1. Dagar när jag är riktigt trött eller ur gängorna brukar jag göra mer praktiskt, så att jag har mer tid att skriva när jag är på banan. Önskar dig en fin fortsatt vecka☀️🤗Kram

      Gilla

  2. En värmande hand ger jag dig till minnet av din far. Sådana känslor kan komma och gå när man saknar någon. Min bror gick bort för 3 år sedan och det kommer verkligen över en då och då. Visst sorg bleknar, men ibland kan det bara komma över en starkt.

    Må så gott

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar