Dagar vi badat

Varma dagar när vattnet är bäst🙏

Jag och barnen brukar skratta åt att mannen i familjen kallar sig badråtta. Vi tror att hans nederländska ursprung blandat sig i lite här, och rört till ordvalet. Men så här gör i alla fall badråttor i plurret⬇️

En tvättäkta badråtta

Min bästa och enda syster med sin son, så älskade

Såna dagar har det varit. Plus oväntat mycket andligt jobb. Jag lanserade min nya tjänst Soul Realignment® med ett fint erbjudande i släptåg, och det lönade sig! Fast det snodde lite av min senester…Men jag, som fasade för att ingen skulle boka en ganska dyr läsning någon ynka liten gång är ändå väldigt lycklig☺️

TACK till dig som läste, för att du tittade in, och hoppas att du har det bra🌸KRAM!

Kolla in detta!

Om du är nyfiken på mina andliga tjänster, speciellt på Soul Realignment, då tycker jag att du ska kika in på hemsidan jag länkar till nedan, för i dag har jag sommarens största erbjudande😇MEN, det gäller i dag, och för en person, så dröj inte med att kontakta mig om du är intresserad! Ha en fin dag, kram🌼🌱💖

Hem

Sommardipp och depp

I kölvattnet av infektionen, tycks jag förutom natthosta, ha drabbats av en riktig dipp. Hoppas vid min Gud att det hela är tillfälligt😥

Jag älskar min familj av hela mitt hjärta, och mer därtill, men lov och semester kan vara ganska påfrestande. I morse, min första semesterdag från mitt vanliga jobb, ringde jag jobbet för att fråga om jag kunde jobba en vecka till.

-Gör det inte, gumman, sa min man, du brukar ångra dig. Vi stod i detta kök, som alltid svämmar över av disk, vad man än försöker göra åt saken.

– Det stämmer inte, sa jag. Förra året var jag jättenöjd. Jag gjorde nämligen likadant då. Varför? Jo, för att semester när min man jobbar inte är senester, utan mer en trött och gnällig person som går runt och tvättar och lagar mat och småstädar. Och smågnäller över att ingen annan gör det. Och det är inte roligt, speciellt inte när man försöker intala sig själv över att man är glad att man i alla fall har semester. När man inte är det.

Tvättstugan bjuder alltid på underhållning😶

Som tur var svarade inte chefen, och efter det blev jag jättetrött. Det är väl den där jädrans infektionen. Det enda jag orkade erbjuda mig att göra med min yngsta vad att titta på en serie i TV:s sommarlov. Det gröna ljuset någonting.

– Tycker du den är bra? sa hon.

– Ja, sa jag, det är mycket grönt ljus. Jag kunde knappt hålla ögonen öppna. På något sätt kom jag ändå iväg senare med tre av barnen, och kunde äntligen köpa hemliga presenter. På fredag är det nämligen tjejernas födelsedag. Det blir nog en bättre dag. Får vi innerligt tro. KRAM på dig, och hoppas att du mår bättre än jag🙏❤️

Hur kan man egentligen klaga när man har den här utsikten när man bloggar och dricker kvällste? Men se, det kan jag…

Sjuk, sjukare…

Jag är jättetråkigt ganska sjuk. Jag vet att man inte skriver så, men hittar inga passande ord för det vidriga tillstånd jag befinner mig i, muskelvärk och obehagligt yr. Tur att det finns böcker.

Läser just nu två stycken, det kan jag kosta på mig🤒

Jag inser att jag inte borde klaga, det kunde naturligtvis vara värre. Men faktum är att allt sängliggande påminner mig om när det faktiskt var värre. Utmattningen, och rädslan att det ska bli så igen. Hur som helat, rymdis, alltså min rymdlampa är ett gott sällskap i sammanhanget.

Rymdis hjälper mig även att skapa bilder till min andliga hemsida, där jag just nu jobbar med att presentera Soul Realignment på ett så bra sätt som möjligt.

Här har rymdis varit med på ett hörn

Du som blir nyfiken på vad i all friden Soul Realignment är, kan gå in under fliken med samma namn på hemsidan du länkas till längst ner i detta inlägg. Givetvis är jag medveten om att många av er inte alls tror på sånt. Men det gör inget alls. Vi är alla vuxna nog att respektera varandra, och jag har själv levt många år då jag avfärdade allt andligt som bluff och fluff, så jag har inte svårt att förstå det. Även om jag är glad över att ha ändrat mig🙏

Nu ska jag krypa ner, läsa och hoppas att Alvedonet snart hjälper. Till detta dricker jag njurte.

När jag köpte det tyckte jag att det var dyrt, 79 kr och så frakt på det. Men nu, efter 1 1/2 års användning har jag ändrat inställning. Att det fortfarande är något kvar kan förstås bero på att jag ofta glömmer att det finns i skåpet. MEN, när jag minns blir jag glad, för det är överraskande gott. KRAM på er, och hoppas att ni mår bättre än jag🙏

Hem

Läge att fira

Klarblå himmel ute och hopplöst varmt inne på jobbet…Dåligt väder ska dock vara på g, tydligen. MEN, oavsett hur det är med den saken kommer vi sitta och äta smörgåstårta vid fyratiden med min mamma, och bror med familj. Flera födelsedagar ska firas nämligen🥰🥰Och jag tänker ta med badkläder.

Själv har jag också anledning att fira. I går kom mitt bevis på posten, nu är jag certifierad Soul Realignment practitioner! Du som blir nyfiken på vad jag kan göra då hittar utförlig information på min andliga hemsida som jag länkar till nedan🔽

Trots allt är jag ändå lite låg i dag. Det beror nog mest på att min yngsta som ville träffat sina älskade kusiner betydligt mer blev sjuk i början av veckan, och på att av barnen haft svårt att äta och dricka tillräckligt i värmen. Men i dag ska det ju både lekas och ätas, och smörgåstårta gillar hon🙏

KRAM på dig, tack för att du läste och tag hoppas att du har det bra. Och dricker tillräckligt💦😉

Hem

Inte ensamma

Hej alla fina🤗Hoppas att ni haft en fin midsommar, det har vi. Tänk att få fira med klarblå himmel (och sucka lite över värmen)😉

MEN, om ni inte har världens bästa tid just nu, då ska ni veta att ni är långtifrån ensamma. Som många av er vet kämpar vi dagligen med neuropsykiatriska diagnoser hemma. Och sommaren innebär extra påfrestningar.

Det drar ihop sig ibland, på alla fronter

Fler konflikter när alla är mer tillsammans, risk för tristess om man inte tycker om att vara ute i värmen. Rutiner som brutits. Och på det semester som inte alls täcker sommarlovets alla önskningar och behov. Det tror jag vi är många föräldrar som skriver under på.

Ska snart försöka få med mig några av barnen till badet, så det här blir ett ganska kort inlägg.

Ville mest tala om att om ni också periodvis, (eller ganska mycket), går runt med en klump av oro i magen för era yngre eller äldre barn, är ledsna, frustrerade eller kämpar med att hålla hoppet uppe, och tålamodet på en dräglig nivå är ni alltså INTE ensamma. Och ni duger precis som ni är! Ingen är perfekt, allra minst föräldrar. Det är inte det som är vår uppgift.

Givetvis hoppas jag att ni har en fin tid framför er, med många fina dagar, precis som vi jag tror att vi har. Att få njuta på trappen, eller stranden, vid grillen eller av sena, ljusa kvällar. Och lapa i oss alla goda stunder, stora som små. Sånt som är viktigt på riktigt, helt enkelt, och ger kraft. KRAM🌞❤️

Midsommar med tävling!

Precis den här utsikten har jag när jag nu sitter med en kopp kaffe, omgiven av fågelkvitter, och undrar om en midsommarafton kan börja bättre?

Till vänster om bruna buren kan du se glada Yoko springa runt☺️

Alltså, bara vädret räcker. Men som en enorm bonus har jag dessutom lyckats sova ovanligt länge, så jag kommer orka med festligheterna! Dessutom hade jag min sista Soul Realignment- läsning i går. Nu behöver jag bara vänta på certifikatet. Denna andliga kurs har tagit mycket energi och tid sedan starten i januari, så det känns stort!

Speaking about festligheter måste jag börja förbereda dagen snart. Familjen ska väckas, och allt möjligt packas. Jordgubbar, vin och badkläder bl. a. Dags för första doppet. Men först; en liten ljuvlig stund till här på altantrappan.

Jag tackar dig som läste och önskar dig en riktigt fin midsommar🙏💖🍀🌞full av det som DU vill. Och om du får lust, och en stund över, titta gärna in på min hemsida. Jag tar semester från min healingverksamhet om en vecka, men fram till dess går det bra att boka t ex sommarhealing. Du kan också gå in under fliken Soul Realignment i menyn för att få reda på vad en sådan läsning innebär. ELLER, ha chans att vinna en av de vackra stenar du ser ovan🔮Min hemsida🔽

http://healingnaradig.com/

Sommar och andra grejer

Så är det sommar igen, och det har jag knappt hunnit förstå. Vi har, som många föräldrar, fullt upp med att få ihop barnens långa sommarlov med vår inte lika långa semester.

– Kan jag åtminstone få spruta på mig själv med vattensprutan? frågade vår yngsta argt i eftermiddags . Alla andra badar, mamma. ALLA!

– Jaha, sa jag trött och tog en klunk kaffe medan jag sneglade ut mot kaninhagen. Vi har haft två rymningar sista veckan, och det tar på krafterna

.

Undra vad kaniner tänker egentligen. Inte på riskerna med att rymma i alla fall…

Dessutom har vissa dagar regnat bort, och andra har hon varit förkyld, tänkte jag och gick ut i trädgården. Klarblå himmel och sol. Det var det när vi var på bröllop i Stockholm också, och det smällde ju ändå högre än några ynka bad. Även om det hon sa gav mig dåligt samvete….

Jag lever fortfarande på bröllopet💖

Men det är som sagt inte så lätt att få till allt, och i rättvisans namn har hon hängt mycket med kompisar, och inte haft tid med sin tråkiga familj. Vår äldsta jobbar några veckor, och de andra två är bitvis väldigt upptagna, och andra stunder uttråkade. Men aldrig så till den grad att en liten tömning av diskmaskinen verkar lockande.

Tyvärr kommer jag allt för väl ihåg hur det var att vara tonåring, och jag är hellre mamma. Och även om det är segt, frustrerande och pissjobbigt ibland, ja gud så JOBBIGT, så är jag glad och tacksam över allt bra. Fast, om sanningen ska fram är jag det ofta med hjärtat i halsgropen…

Det är inte lätt att vara ung…men teckna kan flera av mina barn!

Sena kvällar i Göteborg, en är medbjuden på stor konsert och mellansonen ringde nyss från sitt rum, ja, det stämmer, (ibland ringer vi varandra fast vi är i samma hus) för att tala om att han ska bada med vänner i morgon. Och då vill jag helst följa med, fast det får jag förstås inte.

Men skjutsa får jag, och det gör jag. Inte deras fel att vi bor på landet och det går typ två bussar om dagen. Och kanske inte mitt fel att det blir stökigt hemma så fort man vänder ryggen till…Har börjat längta efter semester eller ja, gör jag verkligen det??😳För semestern ska ju tillbringas ..just det, här hemma…Vet inte vad jag ska lägga till här, så tror att det är bäst att jag avslutar. KRAM❤️

Vilka dagar!

Bröllopet lät sig inte fångas på bilder som kan delas, knappt heller i ord. Det var en så fin dag, en som alltid kommer skimra i minnet, och i hjärtat. Och som avslutades med att min yngsta somnade mitt i natten med tårar på kinden. Men inte för att hon var glad, utan för att kusinen lånat favorit-gosedjuret. Det kan vara nackdelen med att dela säng med en kusin, men det var också den enda får sägas. Och så är det med stora dagar. De innehåller alla möjliga känslor. Livet fångat i en ask.

Även i dag vaknade jag på hotell, men i Göteborg. Jag och äldsta dottern bestämde oss för att fira att hennes första år på gymnasiet gått så bra. Eftersom hennes sista år inneburit många svårigheter kändes det väldigt viktigt. Och så lyckat det blev! Det låter sig knappt beskrivas det heller men om jag kunde skulle jag välja ord som stor lycka och tacksamhet.

Inte blev det sämre av att vi såg Liseberg från vårt rum på elfte våning, och symboliskt kunde vinka god natt till äldste sonen som roade sig med vänner😀Vår yngsta var också med kompisar, fast på bio. Som tur var fanns ett barn kvar hemma, som kunde träna och sedan äta pizza ute med maken.

I dag ska jag fortsätta ladda upp mig när jag kommer hem, för i morgon och på tisdag är det fullbokat hos mig. SUPERMÅNEHEALING🌕🙏

Har passat på att boka in mig själv hos en duktig kollega, så att jag ska hålla energimässigt. Du som tycker det är spännande att läsa om healing i allmänhet, och supermånen i synnerhet hittar det i sista blogginlägget på min hemsida⬇️KRAM❤️

http://healingnaradig.com/