Här kommer ett inlägg som belyser några saker vi verkligen borde ha tagit itu med för länge sedan, men det har vi inte. Och varför väljer jag att sätta spotlight på det?

Jag får höra att min blogg är uppskattad för att jag skriver öppet om både med- och motgång. Depp, ångest, problem med barnen, men också om glada stunder förstås!
Så jag tänkte göra likadant med de delar av vårt hem vi inte är stoltast över. Det är så lätt att tänka att alla andra får mer gjort, är lyckligare, har det finare hemma. Men nej. Det har inte alla. Gräset, eller ska vi säga häcken (längre ner i inlägget kommer ni förstå) är inte alltid grönare, eller mer välklippt på andra sidan…
Välkommen hem till oss!

Inbjudande entré med praktisk och snygg förvaring? Nej nej, det har aldrig varit något för oss. Man får vara glad om någon (jag) orkar tvätta och hänga undan vinterjackorna när den säsongen är över. That’s it!

Ni behöver nog ett skoställ till, minns jag att en besökare sa. Det var för typ 8 år sen. Jag kan bara hålla med. Sex personer i familjen, skostället borde vara större. Men det är det inte.
Häcken. Ingen säger något om häcken längre.

Olycksbådande växer den för varje år och blir större och större. Tyst, men okuvlig i sin expansion. De första åren var den ett skämt i bekantskapskretsen, nu säger ingen ett knyst längre. Men maken drömmer om den ibland. Han drömmer att den växer sig in i vårt hem och över det samma…Nåväl, det är i alla fall insynsskyddat.
Och växtligheten inomhus då?

Sist, men inte minst, tvättstugan:

Få som flyttar till hus minns väl allmänna tvättstugan i hyreshuset med saknad, men jag hör till dem som faktiskt gör det. Det var vitt, det var kaklat och det hade en effektiv torktumlare. Nu är det brunt, orange och alldeles för mycket tvätt. Fast det sistnämnda kan man kanske inte lasta tvättstugan för…
Det var allt för i dag, gott folk. Måhända borde jag avsluta med att tala om att det finns mycket vi är stolta över att vi gjort i stället. Vi har tillbringat oerhört mycket tid med barnen, och eftersom några av dem har svårigheter, har det varit, och är, en väldigt stor del av vår tillvaro. Och eftersom jag inte arbetar heltid, har vi varit kloka som inte renoverat för pengar vi inte har.
Avslutningsvis ska detta inlägg ses som en liten motvikt till alla vackra bilder som postas i sociala medier.

Det betyder inte att det är en protest mot dem, ibland behöver man bara drömma sig bort, andra gånger blir man inspirerad. Dock inte av detta inlägg, men om du ler igenkännande eller blir glad över att du har det finare var det liksom meningen😉
Vill du läsa om något helt annat där jag lägger ner mycket engagemang, kan du titta in på min hemsida här🔽Kram, och ta hand om dig🤗Du duger precis som du är, kom ihåg det!










































